Kongsikan jika bermanfaat

Rahsia hilangkan batuk dalam masa seminit!

“Eh doktor pun sakit?” soalan mengusik bila pesakit melihat saya terbatuk-batuk ketika merawatnya. “Saya pun manusia, sakit juga”. Doktor pandai merawat penyakit bukannya dia kebal kepada penyakit. Manakala yang menyembuhkan penyakit tu hanyalah Allah. Perbezaannya, seorang doktor mungkin perasan lebih awal tanda2 bila dia dihinggapi sesuatu penyakit. Kebanyakan penyakit dapat diketahui hanya dengan melihat tanda2 […]

Baca selanjutnya

Sembelit punca nafas berbau busuk macam t**i?!

Korang mesti pernah kena kan bila bersembang dgn member yg mulut berbau. Aroma yg keluar dari nafasnya ya ampun…tuhan saja yg tau. Boleh bayangkan mcm2 keluar drp mulutnya… tengkorak, tulang ikan, racun serangga dan ntah apa2 la kan. Hehee. Nafas berbau busuk macam t**i (halitosis atau fetor oris) mungkin berpunca drp masalah mulut, gigi atau […]

Baca selanjutnya

Boleh ke makan serbuk kopi?

Penyediaan minuman kopi sekarang sudah banyak berbeza. Seingat saya dahulu ibu akan membancuh air kopi daripada serbuk kopi yang kemudiannya ditapis serbuknya sebelum diminum. Sedikit serbuk kopi masih lolos dan diminum sekali bersama airnya. Tetapi selamat ke kalau termakan serbuk kopi? Pada zaman dahulu biji kopi dimakan sebelum minuman kopi dicipta. Puak Afrika mencampurkan biji […]

Baca selanjutnya

Insomnia dan kesan penggunaan pil tidur

Insomnia atau sukar tidur adalah masalah yang biasa terjadi. Insomnia dikira kronik jika ia berlaku 3 malam atau lebih dalam seminggu selama sekurang-kurangnya 3 bulan. Kemungkinan seseorang yang mengalami insomnia akan memikirkan untuk mengambil pil tidur walaupun ia bukanlah jalan penyelesaian yang terbaik untuk merawat insomnia kerana mempunyai kesan buruk kepada kesihatan. Pil tidur mudah […]

Baca selanjutnya

Kelas belajar buat blog bersama ATeam

Kelas belajar buat blog bersama ATeam sebenarnya percuma kepada semua ahli Awesomazing Team khususnya ahli baharu. Tahniah kepada semua yang telah hadir semoga ilmu yang diberikan dapat membantu menaikkan nama anda dalam dunia perniagaan internet. Kelas ini telah diadakan di Shah Alam pada 19/12/15 yang lalu dan fokus kepada cara membuat dan menulis blog secara […]

Baca selanjutnya

Pengalaman pertama kali bermain salji

Susulan entry saya terdahulu [BACA SINI] iaitu ceritera pengalaman pertama kali menjejakkan kaki ke negara Eropah. Memang saya sudah lama memasang impian untuk bermain salji sejak kanak-kanak lagi selepas melihat gambar kakak bermain salji ketika belajar di England. Impian akhirnya menjadi kenyataan.. Chapter Two :  Pengalaman pertama kali bermain salji Hari kedua berada di Switzerland […]

Baca selanjutnya

Ceritera pengalaman di Switzerland

Melancong adalah tarikan utama kenapa saya join bisnes ini. Saya suka melancong ke negara asing melihat melalui pengalaman yang berbeza di tempat asing. Kalau hanya setakat tengok gambar atau dokumentari dalam media memang tak puas sebab tak dapat rasa sendiri dengan semua pancaindera yang ada seperti bermain salji, menikmati makanan mereka dan melihat persembahan mereka […]

Baca selanjutnya

Jangan beli BMW sebelum baca ini

Saya pasti ada pemilik kereta BMW pernah alami perkara yang sama saya tempuhi di pusat servis BMW baru-baru ini. Ketika dibeli 3 tahun yang sudah kereta BMW F30 kami diberi waranti selama setahun dan servis termasuk alat ganti percuma selama 3 tahun atau 60,000 km yang mana terdahulu. Tiada sebarang isu sehinggalah.. Usia kereta mencecah […]

Baca selanjutnya

Menonton pertunjukan Vietnamese Water Puppet

Sudah 3 minggu balik dari Vietnam tapi sekarang baru rasa nak kongsi pengalaman. Mungkin sebab Vietnam ni biasa-biasa aje bagi kebanyakan orang. Nak pergi sendiri pun tak perlu belanja besar kalau betul-betul nak jimat bajet. Tapi trip kami ni ditaja sepenuhnya oleh Sahajidah Hai-O jadi memang seronok sebab macam-macam program yang diaturkan untuk kami. Salah […]

Baca selanjutnya

Video Penghargaan Bintang SM/SSM Ateam 2015

TAHNIAH KEPADA SEMUA PENERIMA ANUGERAH “Perjalanan beribu batu bermula dengan langkah yang pertama” Video Penghargaan Bintang SM/SSM ATeam 2015 TAHNIAH!

Baca selanjutnya
>